Klachtenprocedure
Indien een opdrachtgever of een cursist een klacht heeft over het werk van een van de medewerkers van PMA wordt allereerst een oplossingsgericht gesprek gevoerd. Mocht daarin de klacht niet naar tevredenheid afgehandeld worden dan:
- Wordt de klager verzocht de klacht schriftelijk in te dienen met vermelding van naam, adres en woonplaats van de klager en een omschrijving van de klacht;
- Ontvangt de klager binnen twee werkdagen een bevestiging van de ontvangst van de klacht;
- Wordt binnen vier werkweken de klacht afgehandeld door de heer H.J.W. Vreeman, directeur en portefeuillehouden klachtafhandeling.
- Mocht de klacht niet naar tevredenheid worden afgehandeld door de heer H.J.W. Vreeman dan kan de klager in beroep gaan bij De Jong & Laan accountants, kantoor Enschede, Postbus 622, 7500 AP Enschede.
Het oordeel van De Jong & Laan accountants zal bindend voor beide partijen. PMA zal eventuele consequenties naar aanleiding van dit oordeel zo spoedig mogelijk afhandelen.
De klachtafhandelaar
- Voert een feitenonderzoek uit;
- Hoort betrokkenen indien deze dat wensen;
- Maakt van het gesprek een verslag dat door de gehoorde wordt getekend;
- Neemt op basis van het onderzoek een besluit;
- Deelt het besluit schriftelijk en met de onderbouwing mede aan de klager.
- Informeert de klager binnen de vier werkweken schriftelijk indien een klacht niet binnen de vier werkweken kan worden afgehandeld. Hij vermeldt daarbij de reden waarom de klacht niet tijdig kan worden afgehandeld en een termijn waarbinnen hij verwacht dat de klacht afgehandeld kan worden.
- Klachten en hun afhandeling worden minimaal 2 jaar na datum van afhandeling bewaard in de map “Klachten”.
Algemeen
Alle klachten worden vertrouwelijk behandeld.